- قابلیتهای جدید نرم افزار کنتورخوانی
- سری جدید دستگاههای Symbol
- تحویل نهایی نرم افزار
- برگزاری دوره آموزشی نرم افزار کنتورخوانی گاز
- عرضهی ویرایش جدید نرمافزار
- سیستم مدیریت محتوایی برای همه
- دلایل بروز رکود در بروزرسانی سایتهای سازمانهای دولتی
- اقدام محدودکننده به ضرر شماست
- جوگیر نشوید!
- وقتی که یک سایت تبدیل به یک بازاریاب میشود

یک ارائهدهنده خدمات (شرکت، متخصص و …) برای شناساندن خود به مشتری بالقوه انتخابها و روشهای گوناگونی پیش رو دارد: تبلیغات از طریق رسانههای مختلف (چاپی، صوتی و تصویری، اینترنتی و …)، برقراری ارتباط مستقیم با مشتری بالقوه، درخواست و دریافت کمک از مشتریان بالفعل خود و … .
اینترنت ابزارهای گوناگونی را در اختیار کاربران خود گذاشته است: ابزارهای رسانهای برای آنها که نیاز دارند شناخته شوند (مثل همان ارائهدهندگان خدمات) و ابزارهای جستجو برای آنهایی که نیاز دارند ببینند و بشناسند (اگر این دسته از کاربران به دنبال یافتن ارائهدهندگان خدمات باشند میتوانند همان مشتریان بالقوه باشند).
برپایی یک رسانه اینترنتی (سایت) رسمی آبرومند برای یک شرکت نیازمند صرف زمان و هزینه برای تولید محتوای متناسب با داشتههای شرکت است به گونهای که ضمن گنجانیده شدن کلمات کلیدی احتمالی -که مشتریان بالقوه آنها را برای یافتن شرکت مورد نظر خود به کار خواهند گرفت- به خوبی سازماندهی شده باشد. این مسأله باعث میشود که شرکتها در انتخاب محتوا برای سایت اینترنتی رسمی خود مجبور شوند از ارائه برخی تواناییها و اطلاعات مرتبط خود که ممکن است در چارچوب سازماندهی شدهای که برای محتوای سایت رسمی خود طراحی کردهاند به دلایل مختلف (نیاز به سازماندهی و مستند شدن در زمان مناسب، در دسترس نبودن برخی اطلاعات در زمان طراحی چارچوب محتوای سایت، ناتمام بودن کار و یا به دلایل مختلف نیمهکاره رها شدن آن و …) نگنجد صرف نظر کنند.
اینجاست که شاید یک رسانه غیررسمی (یا حداقل غیررسمیتر) میتواند مفید واقع شود: چیزی شبیه یک وبلاگ که بتوان مطالب خارج از چارچوب محتوای رسمی و همچنین اطلاعات کارهای ناتمام و در دست انجام را آسانتر و با صرف زمان کمتر (با تکیه بر توقع پایینتری که مخاطب از یک وبلاگ در مقایسه با یک سایت رسمی دارد) در دسترس گذاشت و با استفاده از آن میزان تأثیر رسانه اینترنتی خود را افزایش داد.
عوامل دیگری نیز وجود دارند که میتوانند بر اهمیت داشتن وبلاگ مرتبط با فعالیتهای شرکت بیفزایند. از جمله مهمترین آنها بالا بودن آمار مخاطبان وبلاگهاست. در واقع مخاطب یک سایت اینترنتی انتظار ندارد محتوای یک سایت رسمی در مقاطع کوتاه مدت زمانی تغییر کند لذا امکان مراجعه مجدد او به یک سایت رسمی کم است. حال آن که مخاطب انتظار دارد یک وبلاگ در مقاطع زمانی کوتاه مدت با مطالب جدید بروز شود و این امر امکان مراجعه مجدد او را افزایش میدهد. از دیگر عوامل میتواند تعداد زیاد ابزارها و موتورهای جستجوی مرتبط با محتوای (به طور خاص) وبلاگی باشد که احتمال یافته شدن را برای یک وبلاگ افزایش میدهد.
در هر صورت ما تصور میکنیم با جدیتر شدن حضور اینترنتی شرکتها و مخاطب جویی جدی آنها در اینترنت، اهمیت استفاده از وبلاگ و همچنین کاربردهای تجاری این رسانه روز به روز روشنتر خواهد شد.